Main Search
Forum Seal Strona Główna
 
 
FAQ Members Groups Profile Private Messages

ZMIANY W MECHANICE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Seal Strona Główna -> Ogłoszenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Los
1



Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:16, 23 Wrz 2006    Temat postu: ZMIANY W MECHANICE

Tutaj będę zamieszczał WAŻNE zmiany w mechanice (po tym jak je odkryje i znajdę rozwiązanie)

1. Wyposażenie dla wojska wykorzystuje za dużo surowców... (trochę nierealne) - od teraz cena za broń to cena za wyposażenie dla 5 ludzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Los
1



Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:20, 08 Lis 2006    Temat postu:

2. Jak pewnie zauważyliście (a może i nie ...) gra jest koszmarnie WOLNA. Może i to pozytywna rzecz - więcej czasu na przemyślenie taktyki itd... Problem w tym że sama gra wlecze sie, a moje plany w tej chwili obejmują 300-400 lat wprzód ( o ile wcześniej się nie porozwalacie). W związku z powyższym od marca 1295 każdego roku każdy będzie dostawał 3 posty tercjalne ( I to marzec-czerwiec II to lipiec-październik III to listopad- luty) .
Posty będą dłuższe, bardziej zasobne :P, mam nadzieję że gra będzie bardziej dynamiczna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Los dnia Pon 23:10, 13 Lis 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ashal
Bije małe dziewczynki !



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: En al Sams la Laisa

PostWysłany: Śro 22:44, 08 Lis 2006    Temat postu:

A co z naczelnym hasłem "najwolniejsza gra w jaką grałeś"?Chcesz zniszczyć tę piękną choć wkurzającą tradycję?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Los
1



Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:57, 08 Lis 2006    Temat postu:

w sumie... o to chodzi :D + skoro o tym wspominasz dojdzie parę uproszczeń względem ludności miast, wsi itd... w postaci wskaźników ekonomicznych zamiast podawania 'ludzi' w jednostkach - a jeśli szczególnie was ciekawi ile tysięcy ma wasza stolica - wystarczy zapytać.
Mam nadzieję że to przyspieszy pisanie postów - tym samym grę .
A teraz zabieram się za was w kolejności Lothe->Dormgard->Kyuushan (gdzie jeszcze nikt nie odpisał ->Corfass i Quellis


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Escombro
Bezwarunkowo bandido



Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:25, 12 Lis 2006    Temat postu:

Los napisał:
kwartalne ( I to marzec-czerwiec II to lipiec-październik III to listopad- luty) .


To kwartalne czy tercjalne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Los
1



Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:10, 13 Lis 2006    Temat postu:

Dzięki... moja pomyłka oczywiście ;] tercjalne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Los
1



Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:06, 26 Gru 2006    Temat postu:

Kolejne zmiany (jak to w ewolucji, wszystko zachodzi powoli) :

3. Likwidacja 'ilościowych' wskaźników ludności prowincji itd.
od teraz każda prowincja zamiast np 20000 ludności będzie posiadała szereg określonych wskaźników wyznaczany przez stopnie.
Przykład:

Prowincja X

Zaludnienie (chłopi): 9,2 (dość zmienna wartość, uzależniony od wieeelu czynników)
Zamożnośc (chłopi): 0,1 (czyli przeciętna)
Zaludnienie (szlachta): 0,1
Zamożność (szlachta): 5,8
Rozwój rolnictwa: 4,2 (na tej podstwie określa się zaopatrywanie wojsk, ilość przekazywaną do spichlerzy w nawiasie znajduje się procentowy skład roli)
Rozwój hodowli: 6,6 (% skład hodowli)
Rozwój rzemieślnictwa: 1,3 ( na podstawie tego wskaźnika ustalana jest szybkość wytwarzania towarów, od określonego stopnia zmienia się w przemysł)
Rozwój transportu: 1,5 (określa szybkość poruszania się handlarzy, wojsk itd, ograniczony przez możliwości technologiczne, warunki terenowe)
Rozwój handlu: 0,6 (uzależniony od przyjętej polityki, ograniczony technologicznie)
Stacjonujące wojska: 1500
Sprawność administracyjna: 6 (od 1 do 10 czyli sprawność egzekwowania praw oraz zbierania podatków w całej prowincji)
Miasta: 1 (ilość) - Wieśheim
Zaludnienie: 0,4
Zamożność: 1,8 (wskażniki odnośnie mieszkańców)
Gidlie/cechy: 2,0 (od pewnego stopnia ewoluują w manufaktury itd.)
Ufortyfikowanie: 2 (mury itd, uwarunkowane technologicznie)

Z podatkiem ogólnym 30% oraz cłem 2% (lekko bzdurne podatki, nie sugerować się) prowincja przynosi dochody:
- 110$ od chłopów
- 69$ od szlachty
- 60$ od mieszczan
- 20$ z gildii/rzemieślnictwa
- 9$ z ceł

Wnioski oraz inne informacje:

- koniec dużych liczb (przynajmniej do pewnego momentu)
- wraz z nadejściem 'pewnej epoki' pojawi się jeszcze wskaźnik rozwoju naukowego/technologicznego, do tego czasu musicie operować 'uzdolnionymi jednostkami' na waszych dworach.
- co oznacza dany stopień czegoś... postaram się rozpisać
- zmiany będą wprowadzane stopniowo aż do marca 1295.
- surowce również posiadają swoje 'stopnie', tyle że nie zawsze jesteście w stanie ich sprecyzować.
- określone budynki (koszary, magazyny, spichlerze) będą miały stopień od 1 do nieskończoności - zamiast wypisanej pojemności (stopień*wskaźnik = pojemność)
- wywalam budynki typu młyny, domy mieszkalne itd - nie są one po prostu do niczego potrzebne, pozostaną w cenniku ale stanowią tylko punkt odniesienia co do kosztów jakiś abstrakcyjnych budowli ;]
- w chwili budowania manufaktur, kuźni nie będących własnością ludu władca sam posiada własne, osobne wskaźniki 'rzemieślnicze', 'produkcyjne'.
- myślę że tego typu dane dają lepsze wrażenie co do sytuacji prowincji, oraz kierunku jej rozbudowy.

back to work..

EDIT
oh ważna sprawa - sprawność administracyjna w waszych miastach wynosi prawie zawsze powyżej 8 -> chyba że istnieje jakaś hmmm przyczyna jej nie-funkcjonowania czyli bunt, oblężenie, zajęcie przez wrogie wojska, rebeliantów itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Seal Strona Główna -> Ogłoszenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Back to Top              
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Jenova Template © digital-delusion.com
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Regulamin